zondag 16 april 2017

Documenten toevoegen en beheren

Documenten toevoegen en beheren


In de nieuwe release van Digitale Checklisten verbeterde de leverancier van compliance software het toevoegen van afbeeldingen en andere documenten. Zo kan je de titel van een document aanpassen en een omschrijving of opmerking plaatsen bij het document. En wanneer je een afbeelding toevoegt aan een checklistvraag, komt de afbeelding ook als document in het dossier van de checklist. 

Accountmanager Kristian Maters is zeer te spreken over de nieuwe mogelijkheden. 'Het plaatsen van opmerkingen per foto is voor veel gebruikers een nuttige aanvulling. Het komt regelmatig voor dat een checklistvraag van toepassing is op meerdere situaties of momenten. Bijvoorbeeld twee dezelfde installaties of meerdere ruimten of verdiepingen. Nu kan je bij iedere foto aangeven welke situatie je op de foto ziet.'

Software ontwikkelaar Jacob Mendoza maakte de nieuwe functionaliteit. 'Wanneer je een document toevoegt aan een checklistvraag, dan komt het automatisch als document in het bijbehorende dossier. Hierdoor sluit het gebruik van documenten in checklisten en dossiers beter op elkaar aan. Bij het ontwikkelen van deze nieuwe mogelijkheid, viel het ons op dat documenten vaak onduidelijke titels hebben. Daarom voegden we de ook mogelijkheid toe om de titels van documenten aan te passen.'

De juristen van Digitale Checklisten bewaken de juridische uitgangspunten van de applicatie. Manisha Sabajo legt uit hoe de nieuwe functionaliteit de gebruiker de juiste juridische kwaliteit levert. 'De Raad van State formuleerde een aantal "minimumeisen" voor het vastleggen van waarnemingen. Zo moeten onder meer de datum, het tijdstip en een duidelijke beschrijving van de waarneming worden gegeven. Door de opmerkingen bij afbeeldingen met datum en tijdstip in het pdf-rapport op te nemen, voldoet het rapport aan alle juridische eisen.'


    How to-video over toevoegen van een foto aan een checklistvraag.


    Overige nieuwe features

    Naast de verbeterde mogelijkheden voor het toevoegen en beheren van documenten bevat de nieuwe release nog een aantal aanpassingen. Hoofd software ontwikkeling Johnny Eradus somt de belangrijkste aanpassingen op.

    Deeplink
    'Wanneer je een link volgt terwijl je niet bent ingelogd, kom je na het inloggen alsnog in het juiste dossier of checklist,' vertelt Eradus.  

    Contactpersoon in pdf
    Bij een checklistvraagtype 'Contactpersoon' kun je een contactpersoon toevoegen. Deze gegevens komen vanaf nu ook in de pdf van de checklist. Eradus legt uit dat de gebruikers nu niet meer terug hoeven naar de checklist om de gegevens van de contactpersoon op te zoeken: 'Dat bespaart een hoop tijd!'.

    Meer vraagtypen beschikbaar
    Beheerders beschikken met de nieuwe release over nog meer vraagtypen, zoals het vraagtype 'Link'. 'Het antwoord op de vraag is een link naar een website. Na het opslaan van het antwoord kan je de link volgen. Digitale Checklisten opent de website op een nieuw tabblad in je browser,' aldus Eradus.

    Tekst overtredingen en taken
    Wanneer in de tekst van een taak of een overtreding een deel van de tekst op een nieuwe regel begint, dan neemt de pdf dit over. 'De leesbaarheid van de pdf is daardoor sterk verbeterd', sluit Eradus af.

    Geen opmerkingen:

    Een reactie posten